Δευτέρα 22 Οκτωβρίου 2007

ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΤΗΝ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑ «ΙΣΟΤΙΜΙΑ»

ΚΑΙ ΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ Δ.Γ.ΠΑΠΑΔΟΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟ
(20 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ)

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Την ώρα που σας περίμεναν για φαγητό οι συνάδελφοι σας (του λεγόμενου τρίτου πόλου), εσείς αποφασίζατε να θέσετε υποψηφιότητα για την Προεδρία του ΠΑΣΟΚ. Τι ήταν εκείνο που σας ώθησε να το κάνετε;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Οφείλω για την αποκατάσταση της αλήθειας να ξεκαθαρίσω ορισμένα πράγματα. Πράγματι, είχα κληθεί να πάρω μέρος στην συνάντηση στο σπίτι του Θ. Πάγκαλου.

Βλέποντας ότι το όλο θέμα είχε πάρει μεγάλη δημοσιότητα και συνοδευόταν από αρκετή δόση πολιτικής παραφιλολογίας, αποφάσισα να μην πάω. Τηλεφώνησα στον Θ. Πάγκαλο το πρωί της Πέμπτης και του το είπα.

Την απόφαση μου να είμαι υποψήφιος, την πήρα στις 12 τα μεσάνυχτα. Δεν το ήξερε ούτε η γυναίκα μου. Την άλλη μέρα το πρωί, ανακοίνωσα την υποψηφιότητα μου.

Σας θυμίζω ότι κατέθεσα την υποψηφιότητα μου σε μια στιγμή που η διαδικασία για την εκλογή Προέδρου έπαιρνε προσωπικά χαρακτηριστικά. Το κλίμα που είχε δημιουργηθεί με ανησυχούσε ιδιαίτερα. Έβλεπα ότι το ΠΑΣΟΚ, για μια ακόμα φορά αντί να συζητήσει πολιτικά, κάτι που ήταν απολύτως αναγκαίο, μην ξεχνάμε άλλωστε ότι προερχόμασταν από μια μεγάλη και οδυνηρή ήττα, θα υποβάθμιζε μια κορυφαία και σημαντική ψηφοφορία, σε σύγκριση προσώπων και σύγκρουση μηχανισμών. Το έργο το έχω ξαναδεί και δεν μου άρεσε η επανάληψη του. Το θεωρούσα αστείο και συνάμα επικίνδυνο. Κατέθεσα την υποψηφιότητα μου, λέγοντας, επιτέλους ας μιλήσουμε για πολιτικές. Νομίζω ότι η συμβολή μου στον πολιτικό διάλογο θέσεων που υπάρχει είναι σημαντική. Θεωρώ ότι ήταν η πρώτη επιτυχία της υποψηφιότητας μου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πότε τα «πρωτοκλασάτα» στελέχη του ΠΑΣΟΚ που δεν έχουν εκφραστεί δημόσια για το ποίον θα στηρίξουν θα πρέπει να πούμε την γνώμη τους φωναχτά;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Δεν θέλω να μπω σε αυτή την συζήτηση, δεν μου αρέσει να κάνω υποδείξεις σε ζητήματα που αφορούν ανάληψη ευθύνης σε σημαντικά ζητήματα. Είναι καθαρά προσωπικές αυτές οι επιλογές. Άλλωστε θεωρώ αναφαίρετο δικαίωμα όλων των στελεχών του ΠΑΣΟΚ και όχι μόνο των κορυφαίων να τοποθετηθούν όταν κρίνουν κατάλληλο τον χρόνο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζετε ότι αντιμετωπίζεστε ισότιμα (σε σχέση με τους δύο άλλους υποψηφίους) από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης και τον κομματικό μηχανισμό;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Από την βάση του ΠΑΣΟΚ δεν έχω παράπονο αντίθετα νιώθω ότι μ' ακούει το όλο ΠΑΣΟΚ. Άλλωστε σε αυτή τη φάση, επαναλαμβάνω, προέχει η επαφή μου με την βάση. Αυτό έχει για μένα μεγαλύτερη σημασία. Όσον αφορά τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δεν μπορώ να τα παρακολουθώ καθημερινά. Δεν έχω χρόνο. Έχω τη γνώμη ότι και με σέβονται και με υπολογίζουν παρ' ότι η «μονομαχία» των άλλων δύο και τα «γαργαλιστικά» παράθυρα των αντι - μαχητών των παρατάξεων είναι πιο θεαματικά και έχουν «σασπένς».

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα προτιμούσατε στις 11 Νοεμβρίου να ψηφίσουν και ψηφοφόροι άλλων κομμάτων ή μόνο του ΠΑΣΟΚ και γιατί;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Θα προτιμούσα, το σύνολο των πολιτών που επέλεξαν να ψηφίσουν ΠΑΣΟΚ στις εκλογές, να συμμετάσχουν στην διαδικασία για την εκλογή του Προέδρου του. Θέλω να επισημάνω κάτι που το θεωρώ σημαντικό. Ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ, είναι ο εν δυνάμει πρωθυπουργός της χώρας. Υπό αυτή την έννοια, πολίτες που μας είχαν ψηφίσει στο παρελθόν, που δεν μας επέλεξαν σε αυτή την αναμέτρηση αλλά εξακολουθούν να εναποθέτουν τις ελπίδες τους στο αναγεννημένο ΠΑΣΟΚ, είναι ευπρόσδεκτοι. Βλέπω την διαδικασία για την εκλογή Προέδρου, όχι απλά ως μια κομματική διαδικασία, αλλά ως ευκαιρία να ξανασυναντηθούμε με την κοινωνία

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως αντιμετωπίζεται το επιχείρημα της χαμένη ψήφου, για την υποψηφιότητα σας, που περνάει σε πολλούς, οι οποίοι πιθανόν να σας ψήφιζαν;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Θεωρώ ότι το επιχείρημα αυτό στερείται πολιτικού περιεχομένου.

Εγώ ζητώ από τα μέλη και τους φίλους του ΠΑΣΟΚ να απεγκλωβιστούν από λογικές χαρακωμάτων, να πάνε με ψηλά τη συνείδηση και τη σημαία της ελπίδας να ψηφίσουν αυτό που νομίζουν ότι είναι πιο άξιο, πιο καλό για το κίνημα και μπορεί να οδηγήσει τα πράγματα μπροστά. Δεν είμαστε δύο ή τρία κόμματα, κολυμπούμε στην ίδια κοίτη του ποταμού, δεν είναι δυνατόν να μιλά κανείς για χαμένη ψήφο.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Έχετε αναφέρει στο παρελθόν ότι ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ πρέπει να υπηρετεί το κίνημα και όχι το αντίθετο. Τούτο γίνονταν μέχρι σήμερα και τι προτείνετε επ' αυτού;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Η πρόταση μου τα λέει όλα. Επιστροφή στην εσωκομματική δημοκρατία και το συλλογικό ΠΑΣΟΚ. Γιατί αν οι ιδέες, οι πολιτικές μας και κυρίως οι πρακτικές μας δεν αλλάξουν εκ βάθρων κανείς από μας δεν κερδίζει τη ΝΔ. Αν υποταχτούμε στη συλλογική ανάγκη όλοι μας και όλοι μαζί το μπορούμε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εάν στις 12 Νοεμβρίου είστε ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ τι θα θέσετε ως προτεραιότητα;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Προτεραιότητα μου είναι η εφαρμογή των όρων και των προϋποθέσεων που έχω θέσει για την αναγέννηση του ΠΑΣΟΚ, η εφαρμογή των όρων και των προϋποθέσεων για την κυβερνώσα Αριστερά, που θα παρουσιάσω τις επόμενες μέρες. Προτεραιότητα μου είναι μια αντιπολίτευση σε δομικό επίπεδο, στη βάση μιας καθαρής ταυτότητας και φυσιογνωμίας και όχι ενός θολού πολιτικού πλαισίου. Σημασία έχει ο λαός που ήδη αντιμετωπίζει την κρυφή ατζέντα της ΝΔ να μας βρει πλάι του πραγματικούς συμπαραστάτες και μαχητές. Να μην νιώθει μόνος του.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πως σας βλέπουν τα επιτελεία των δύο άλλων συνυποψήφιων;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Δεν έχω ασχοληθεί δεν έχω εικόνα και δεν είναι αυτό το ζητούμενο και η αγωνία μου. Με ενδιαφέρει πώς βλέπει την υποψηφιότητα μου η βάση του Κινήματος, οι ψηφοφόροι του ΠΑΣΟΚ, ο κόσμος που αγωνιά για την παράταξη. Από τις μέχρι τώρα περιοδείες μου στην περιφέρεια, μπορώ να πω ότι η υποψηφιότητα μου τυγχάνει μιας αποδοχής, που με κάνει να νοιώθω ήδη δικαιωμένος για την επιλογή μου.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν οι δημοσκοπήσεις πριν την ψηφοφορία σας εμφανίζουν σε άσχημη θέση, προτίθεστέ να παραιτηθείτε;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Δεν υπάρχει τέτοιο ενδεχόμενο, ούτε ως υποψία σκέψης, με προσβάλλει και μόνο η διατύπωση σας. Δεν ήρθα να μετρήσω κουκιά ή πιόνια σε μια ομάδα. Ήρθα να οριοθετήσω ένα πολιτικό χώρο και να οδηγήσω το ΠΑΣΟΚ μπροστά. Αλίμονο αν γνώμονας της πρωτοβουλίας μου ήταν οι δημοσκοπήσεις. Το συμφέρον της παράταξης είναι και ήδη νιώθω ηθικός νικητής γιατί η πορεία προς την 11η Νοεμβρίου γίνεται απρόσκοπτα και δημιουργεί ελπίδα για το αύριο του ΠΑΣΟΚ. Όσο για την κάλπη έχουμε πολύ χρόνο μπροστά μας, ας μην βιαζόμαστε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αν βρεθείτε εκτός δεύτερου γύρου, ποιον θα υποστηρίξετε;

KΩΣΤΑΣ ΣΚΑΝΔΑΛΙΔΗΣ: Πιστεύω ότι θα είμαι στο δεύτερο γύρο. Αν όχι τα κριτήρια της στάσης μου είναι καθαρά οι προϋποθέσεις που έθεσα, ανακοινώνοντας την υποψηφιότητα μου. Αφορούν τις δεσμεύσεις, τις πρακτικές, την άποψη για την οργάνωση και την λειτουργία του ΠΑΣΟΚ, ως ανοιχτού πολιτικού κόμματος, χώρου ελεύθερης πολιτικής σκέψης και έκφρασης, που δρα στην κοινωνία, υπερασπιζόμενο τα συμφέροντα της κοινωνίας. Θέση θα πάρω. Δεν έχω μάθει να μην παίρνω θέση.

Αλλά όταν πρέπει και πάντα με καθαρή σκέψη για την παράταξη και το συμφέρον της.

Δεν υπάρχουν σχόλια: